Xiaomi, giyilebilir teknolojide Apple’ı geride bıraktı

Xiaomi Dijital Tahta Pazarında Lider Konumuna Yeniden Oturdu

Xiaomi, 2021 ortasından bu yana ilk kez liderliği ele geçirdi. Canalys analistleri, markanın başarısını daha olgunlaşmış bir ekosistem stratejisi ile sağladığını belirtti. Jack Leathem, Xiaomi’nin Mi Band ve Redmi Watch serilerini yenilikçi tasarımlar ve gelişmiş veri takibi özellikleriyle güncellediğini ve böylece uygun fiyat segmentlerine kapsamlı özellikler sunarak değer önerisini artırdığını vurguladı.

Temel Giyilebilir Cihazlara İlgide Artış

Küresel giyilebilir bant pazarı, 2025’in ilk çeyreğinde yıllık %13’lük artışla 46,6 milyon adede yükseldi. Bu artışta temel giyilebilir ürünlere olan talebin etkisi büyük. Özellikle gelişmekte olan pazarlarda uygun fiyatlı ürünlere olan ilginin arttığı belirtiliyor.

Xiaomi’nin başarısında Redmi Band 5’un önemli bir rol oynadığı belirtilirken, ayrıca markanın telefon, akıllı saat ve ev ürünlerini bir araya getiren HyperOS girişiminin de büyümeye katkı sağladığı ifade edildi.

Apple Watch’ta Duraklama Sürüyor

Apple, 7,6 milyon adetlik sevkiyat ile pazarda %16’lık pay aldı. Ancak Apple Watch’un küresel satışlarında yaşanan düşüş devam ediyor. Şirketin giyilebilir ürün stratejisinin son dönemlerde durakladığı değerlendirilirken, yılın ikinci yarısında büyük bir güncelleme ile atağa geçmesi bekleniyor.

Huawei ve Samsung da Rekabetin İçinde

Üçüncü sırada 7,1 milyon adetle Huawei bulunurken, Huawei Health uygulaması ve GT ile Fit serileri küresel ölçekte dikkat çeken unsurlardan biri oldu. Samsung ise 4,9 milyon adetlik sevkiyatla dördüncü sıraya yerleşti. Koreli teknoloji devi, temel bant ürünleriyle gelişmekte olan pazarlarda büyümeyi hedeflerken, üst segment akıllı saatlerle de rekabette varlığını sürdürüyor. Garmin ise beşinci sırada yer alırken, marka yıllık %10’luk bir büyüme gösterdi.

Related Posts

İngiltere’de sığınmacılara yaş testi: Yapay zeka karar verecek

İngiltere, göçmenlik sistemindeki en tartışmalı konulardan biri olan çocuk sığınmacıların yaşlarının doğrulanmasında yeni bir teknolojiye yöneliyor.

Otomotiv sektöründe deprem: Büyük zarar açıklandı, tam 2.3 milyar dolar

Otomotiv sektörünün devlerinden Stellantis, 2025 yılının ilk yarısına ilişkin öncü finansal verilerini yayımladı. Şirket, söz konusu dönemde 2,3 milyar avro net zarar ettiğini açıkladı. Küresel sevkiyatlar ise yılın ikinci çeyreğinde yüzde 6 düşerek 1,4 milyon adede geriledi.

WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

Elon Musk’tan tartışma yaratan Grok hamlesi!

Elon Musk sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımla tartışmalı yapay zeka sohbet robotu Grok’un çocuklar için özel bir versiyonu üzerinde çalışıldığını açıkladı. Söz konusu paylaşımda”Baby Grok’u çocuk dostu içeriklere odaklanan bir uygulama …

FromSoftware, 2026’ya yepyeni bir oyunla giriş yapacak

Japon oyun stüdyosu FromSoftware, oyun dünyasını bir kez daha şaşırtmaya hazırlanıyor. MP1st adlı haber sitesine göre şirket, şu ana kadar duyurulmamış olan yeni bir oyunun geliştirme sürecinde. Kod adı “FMC” olarak geçen proje, firmanın bugüne dek …

Twitter (X) çöktü mü? (19 Temmuz 2025) Son 24 saat kesinti raporu

Twitter çöktü mü? sorusu 19 Temmuz 2025 (bugün) sıklıkla yanıtı araştırılan sorulardan biri oldu. Bazı kullanıcılar Twitter’a (X) erişim sağlayamadığını sosyal medyadan paylaştı. Peki son durum nedir? Açıklama yapıldı mı? İşte detaylar…